Kundreferenser

Christian Larsson, Eskilstuna / Toyota Hilux 2.5 D-4D 171 hk 2013

Vilken skillnad på låga varv! Det trodde jag inte det skulle bli. Nu laddar den lite tidigare än förut och jag behöver inte växla ner när jag svänger. Det känns som att motorn går betydligt lugnare med.

Björn Widén, Vagnhärad / Fiat Hobby 2.8 JTD 128 hk 2005

Det känns mycket säkrare att göra omkörningar om man hamnar bakom en lastbil och så behöver jag inte alls växla ned lika snabbt i en uppförsbacke. Bränsleförbrukningen har gått ner det märker man.

Jorma Illonen, Helsingfors / Subaru Forester 2008

Jag fick höra talas om att det fanns en firma i Sverige som kunde göra vid Subaru så det blev mer att åka med. Nu finns där en helt annan kraft redan från 1400 varv och det händer någonting när jag ligger i 70 och trampar till på gasen. Jätteroligt!

Ola, Uppsala / Renault Trafic 1.6 dCi 140 hk 2015

Vilken tydlig skillnad på orken! Man blev ju lite fundersam när man fick en sån här bil med bara 1.6 Liters-motor. Nu behöver man inte tveka längre när man ska ut ur en korsning. Ska bli kul att se om förbrukningen sjunker som den gjorde på den andra bilen.

Chrille, Göteborg / Mercedes C 220 CDI 170 hk 2011

Jag var upp till Dalarna och passade då på att optimera min Merca. Blev riktigt bra bemött i Orsa på Berglunds Montage / Pro Cars, fick bra information och dom tog direkt in bilen i verkstaden. Efter att bilen blivit optimerad så går den ruggigt bra, mycket mer effekt i hela registret, nu kan jag utan problem göra omkörningar och jag kommer från A till B snabbare än alla! Snygg t-shirt tjatade jag till mig också :)

Adam Uhlin, Nynäshamn / BMW 130i M-Performance 2007

Jag trodde aldrig det skulle bli så stor skillnad på bilen som redan ha M-Performance och dessutom saknar turbo! Nu levererar den direkt när man rör gasen ända ifrån låga varv.

Roger Persson , Arjeplog / Volvo FH12-460 2005

Nu är ju bilen en dröm å köra! Nu behöver jag inte dra till över 1400 varv för att han ska orka med nästa växel. Å du vet att när jag nu åker Jokkmokkvändan som är på 60 mil, så spar jag in 20 minuter för han är mycket starkare i backarna och jag behöver då inte alls växla ner som förr! Sen har ju förbrukningen gått ner rejält. Förr låg jag väl på en 5,8 i snitt och nu är jag nere på 4,8. En hel liter milen! Ibland har jag till å med varit nere på 4,6-4,7.

Mikael Lindgren, Östersund / Audi A6 3.0 TDI 204 hk 2013

Hej ProMotech!
Jag har gjort vissa tester och tycker att bilen går mkt bra, en känsla är att den inte växlar ner lika mycket som förut utan stannar kvar på växeln och använder Nm mer. Bilen känns som den genomgått en viktreduceringskur, mkt bra prestanda och en grymt trevlig karaktär med den nya programvaran!

Jag är mycket nöjd med ProMotech, support och bemötande har varit suveränt, jag har erfarenheter från andra företag i samma bransch.

Tack så mycket från grymt nöjd kund!
Mvh Mikael

 

Lasse Holmgren, Åkersberga / VW Tiguan 2.0 TSI 180 hk 2013

Först programmerades motorstyrningen om:

Tjena,                                                                                            Bilen går kanonbra, drar jämnt och fint från tomgång upp till rödmarkeringen med ett laddtryck på lite drygt 1 bar. DSG-lådan känns som jag sa tidigare mycket smidigare nu. Den drar faktiskt lite mindre bensin än tidigare om man tar det lugnt med gasfoten. Jag körde lite loggning/tidtagning 80-120km/h på 3:an med Vag-Com för skojs skull och den hamnar på 3,9-4 sek - det är riktigt bra!!

DSG-lådan programmerades om efter några dagar:

Tjena!
Jag körde lite längre igår och det märks verkligen skillnad på lådan, både smidigare och mer alert på en gång!
Tack för bra service som vanligt!

 

Jimmy Johansson, Orsa / VW Passat 1.9 TDI 130 hk 2003

Efter att med en MyTech ha optimerat min Passat 1.9 TDI 130 hk med 4-motion och 6-vxl manuell låda så har jag nu en grymt härlig vinterbil med den effekt jag saknat tidigare, omkörning på 6:ans växel som tidigare inte gick är nu inga problem! Effekten kommer tidigare samt att man verkligen känner det. Riktigt nöjd faktiskt! 

Erik Kajander, Mora / Citroën C5 2.0 HDi 136 hk 2008

Efter att jag optimerade min Citroen C5 2.0 HDi -08 med en effektmodul från ProMotech så blev bilen rappare och bränslesnålare. Samt att jag är nöjd och glad för det positiva bemötandet hos Berglunds montage som monterade modulen åt mig.
 

Jonas Lindblad, Nynäshamn / Audi A6 2.0 TDI 2008

Jag undrade först om den verkligen skulle gå såhär efter programmeringen! Det blir ju ett helt annat svar på gasen och nu händer det någonting när man vill öka farten. Innan var det så sjukt trött när man låg i landsvägsfart så man vågade ju nästan inte köra om annat än på motorväg. Det är ju såhär man vill att den skulle gå ifrån början!

Bengt Josefsson, Lidköping / Subaru Forester 2.0 D 147 hk 2010

Oj men vilken skillnad på bil! Det är ju en helt annan bottenkraft i den nu! Den var ju så orkeslös innan. Och nu går det ju att dra på växlarna ordentligt. Det trodde jag faktiskt inte var möjligt att den skulle bli så pass annorlunda av den nya mjukvaran!

Peter Stoklas, Hallstahammar / VW Caddy 2.0 TDI 140 hk 2012

Jag märker ju redan när jag ska köra iväg med bilen. Inte alls lika svår att släppa iväg på kopplingen och i svängen här borta var jag tidigare tvungen att gå ner till 2:an. Omkörningarna blir betydligt snabbare. Mycket roligare bil å köra!

 

 

 

 

BMM AB, Rimbo / Scania R480 2008

Det har ju gått ner nåt otroligt i bränsle! Tidigare ville den ju ha minst 5,2 fullastad å nu kommer jag aldrig över 3,9 hur jag än kör. Jag har kollat flera gånger och det har verkligen blivit en stor vinning som betalade sig snabbt! Tidigare var den orkeslös i botten och jag blev ifrånåkt hela tiden. Nu hänger jag med lätthet med en R560.

ProMotechs kommentar: Besparingen på den här bilen är exceptionell och ingenting man ska förvänta sig. Halva besparingen är mer vanligt.

Jimmy Grönros, Sunne / VW Passat 2.0 TDI 140 hk 2012

Det har blivit en helt ny bil! Bilen går mycket jämnare vid accelaration och även vid landsvägskörning. Förr liksom dog effekten vid 3500 rpm men nu ångar det på hela vägen till 5000 rpm. 80-120 km/h på 4:an original 9.5 sek och nu med mjukvaruoptimeringen 6.5 sek. Det är riktigt grymt bra! Förbrukningen landsväg i 100 sjönk från 0.55 till 0.50. Mer än nöjd!

 

Göran Leidås, Nacka / Citroën DS3 1.6 HDi 112 hk 2012

Har en Citroen DS3 Diesel 112 hk och fick den uppgraderad med ny mjukvara av ProMotech:s tekniker. Resultatet blev lysande, den drar som en oxe från noll till varvstopp, och är trots detta fortfarande mycket snål med bränsle! Det blev inte bara en ny bil, det blev en mer avslappnad och avstressande körning, nerväxling behövs inte vid omkörningar längre och det blir ju en hel del sådana :) Nästa bil blir naturligtvis en diesel, och självklart vänder jag mig till ProMotech för en mappning.

Ha det gott boys!

 

Återkommer efter några månader: Tjena boys, ville bara tala om att jag provkört Abarth 595 ett par gånger nu eftersom jag varit sugen på att byta. Insåg snabbt att jag har blivit oerhört bortskämd med det suveräna vridet i min Cittra sedan jag fick den mappad av er, kommer att behålla den. Bara där sparade man 100 papp liksom :)

Önskar er en riktigt God Jul och en god fortsättning. Mvh/ Göran Leidås 

 

Lindbäcks Bygg AB, Öjebyn / Scania R560 2009

Jag ligger ofta och kör på E4 mellan Piteå och Stockholm. Man märkte ju direkt efter mjukvaru-optimeringen att den inte behöver växla ner i backarna på samma vis och då kan den ligga på 10 liter istället för på 14 liter som den gjorde innan då den växlade ner så det blir snabbt en stor besparing. Det har blivit stor skillnad på vridmomentet.

Angéli Lundberg, Göteborg / Audi A3 2.0 TFSI 200 hk 2008

Vi är jättenöjda med allt och vill ge er ett stort tack för att ni har hjälpt oss med detta! Det är många som stannar och kommer och frågar vad bilen har under huven. Vi kör ifrån de flesta faktiskt hehe tro det eller ej. Vi är överraskade med tanke på det "lilla" vi har gjort med bilen i jämförelse med många andra som har byggt och bytt mycket på sina bilar.

Rasmus Malmborg, Nässjö / Volvo V70 2.4 D 2006

Det blev verkligen stor skillnad på bilen när den blev omprogrammerad av ProMotech! Den trycker ifrån ordentligt och det känns att den ger som en trimmad D5!

Andreas Eliasson, Torup / BMW 325d 2008

Hej, skall bara säga att jag är mycket nöjd med min "MyTech" dosa och programmering via diagnosuttaget i Bilen. Bilen går som ett skott! Smidigt att man kan söka och radera felkoder med dosan också. Har inte hunnit se något om bränsleförbrukningen ännu men det känns som en helt annan bil.  Kommer rekommendera er till mina övriga vänner!
Som sagt, mycket nöjd!   

Conny Eriksson, Norrtälje / Volvo L110G

Nu är det tredje maskinen vi köper en ProMotech till. Först var det till en E, sen en F och nu nya G-maskinen. G-modellen är den som är mest orkeslös utan ProMotech. När jag kör med plogblad orkar den inte trycka undan snövallen utan man måste lyfta samtidigt som man kör fram å sen backa och ta om en gång till. Med ProMotechen monterad trycker den bara på utan några som helst problem. Ska bli intressant å se vad besparingen blir. Dom andra två maskinerna gjorde det en rejäl besparing på, samtidigt som dom blev både starkare och betydligt snabbare!

Micael Jacobsson, Hägersten / BMW 325d 2008

Bilen går helt kanon med nya mjukvaran! Det blev en väldig skillnad och jag är supernöjd!

 

 

Lars Erik Winqvist, Brottby / Mercedes ML 320 CDI 2007

Bilen känns väldigt bra efter optimeringen! En markant skillnad. Det är absolut mer att åka med, pigg å väldigt fin. Den drar iväg bättre och håller kvar växlarna mer när det börjar ta emot.

Rickard Andersson , Ljungby / Scania R500 2005

Hon går som en klocka! Stor skillnad i allting! Hon håller i mycket bättre. Tidigare fick jag växla halv-helsteg och ligga på 1300-1500 varv i uppförsbackarna om hon över huvud taget skulle orka. Hon kändes tvärslut! Nu kan jag växla 1-2 helsteg och det bara drar iväg. Jag splittar först mellan 5-6:an, det är en himmelsvid skillnad! Nu orkar hon hålla 1000-1100 varv i uppförsbackarna! Förbrukningen har gått ner rejält. Tidigare låg hon på 4,8 - 4,9 tom och nu är hon nere på 4,2 - 4,3. Jag är helnöjd!

Göran Andersson, Kiruna / Subaru Forester 2.0 D 2009

Nog har programmeringen gjort sitt! Förbrukningen på landsväg har sjunkit med nära 2 dl! Det går betydligt lättare att dra släp. Tidigare har den varit lite tjorvig. På lägre varv är det störst skillnad. Där gör det jättemycket. Tidigare var den helt död under 1800 varv men nu drar den redan från 1400 varv! På 3000 varv tog det stopp innan men nu varvar den lätt till 3700 varv innan den börjar avta.

Sune Brännlunds Åkeri AB, Blattnicksele / Volvo FH16-550 2005

Den sjönk ganska bra i bränsle. Den går billigare. 3-4 dl under sommaren och 6 dl nu på vintern. Det känns att den håller i bättre i uppförsbackarna och man behöver inte gå ner lika på växlarna.

Peter Martinsson, Uppsala / VW Golf 1.9 TDI 101 hk 2002

Oj vilken enorm skillnad det blev! Vilket drag! Helt otroligt vad det gör mkt! Bilen har tidigare känts lite väl trött. Den är ju dessutom fyrhjulsdriven.

Martin Schwarz, Motala / Volvo V70 D5 2003

Det blev som en helt ny bil! Mycket roligare att köra och den blev bränslesnålare också, så det är helt klart värt pengarna!

Bruno Öhlund, Älvsbyn / Volvo FH12-420 2002

Jag har fått en ny bil! Ja det är precis som en ny bil. Den är en fröjd å köra upp till Luleå. Jag slår i farthållaren på 80 km och behöver inte växla ner en enda gång. Den sjunker som mest ner till 70-75 km å bara maler på. Jag är jättenöjd! Jag vill varken att den ska ha mer- eller mindre effekt än jag har nu å den går inte varm en enda gång. Jag är då mer än belåten!

Thomas Stenlund, Malå / Mercedez Sprinter 313 CDI 2010

Ja det blev ju en helt annan bil. Vilken enorm skillnad! Den är mkt mer bestämd på gasen och inte så där tveksam å seg som innan, så nog känns det att den nu är som en ”trimmad 316 CDI”.

Christer Wetterup, Munka Ljungby / VW Caddy 2.0 TDI 2012

Nu när effektmodulen är monterad så går bilen som den skulle ha gjort från fabriken, helt underbar. Kan köra om en lastbil ganska lätt med högsta växeln, på en 90 väg till och med. Bilens dragregister upplever jag precis som återförsäljarn sa, en mycket jämn o fin i motorgången. Från ca 1500 rpm – 4000 rpm går den hur bra som helst. Inget klassiskt turbo ryck utan den bara drar jämt och fint. Jag har testat andra välkända märken på andra bilar jag har haft, och visst har man märkt skillnad men inte alls den jämna och fina karaktären som caddyn har nu. Kan varmt rekomendera detta. Några kunder som testat caddyn har redan ringt återförsäljaren.

Claes Birgersgård, Ruda / Valtra T170 2006

Nu skjuter den ifrån mer bestämt och det bär iväg ordentligt i lite högre fart. Innan rykte den ganska mycket ur avgasröret men det är borta nu. Jag märker att den även gått ner i förbrukning.

Håkan Ottossons Bygg AB, Hammerdal / MAN TG-X 440 2008

Vi har sparat in väldigt stora bränslekostnader sedan vi fick bilen uppgraderad för drygt 2 år sedan. Skillnaden är enorm! Innan snittade vi runt 4,5 liter milen och nu ligger vi på runt 3,2 liter milen. Dessutom är det en helt annan kraft i bilen och att det händer någonting när man trycker på gasen. Vi kör en del på Norge och backarna där var helt hopplösa innan.

Daniel Olsson, Skutskär / Volvo FH12-460

Det vart som en ny bil! Den har blivit mer lättjobbad. Jag har en skaplig backe där jag innan låg på 45 km/h å som jag nu håller 65 km/h uppför hela! Man slipper växla så mycket å spar 1 helsteg. Det är som natt & dag. Förbrukningen har gått ner med 2-3 dl. Drömmen å köra!

Björn Larsson, Kristianstad / Subaru Impreza 2.0 D 2010

Jag har vart väldigt nöjd med hela bilen utom just det att den vart så orkeslös under 2000 varv och sedan det korta registret den drar på. Man har fått växla hela tiden. Sen har även gasen känts ”tom” på nåt vis. Nu efter att den blivit uppgraderad med ny programvara via diagnoskontakten är där en helt annan skjuts i bilen. Den svarar på gasen och trycker ifrån ordentligt från 1500 varv och upp mot 4000 varv!

Åströms Markentreprenad AB, Robertsfors / Volvo FH12-460 2005

Det är en enorm skillnad! Den har blivit både starkare & går mkt billigare! Man känner speciellt att den har fått mer vrid. Nu räcker det med att gå ner på spliten när man närmar sig en större backe så drar den sedan hela vägen upp. Det är väl värt pengarna! Innan jag ProMotechade låg den på 6 liter / milen vilket är väldigt mycket. Nu ligger den på 4.9 – 5 och på tung last 5,1 – 5,2. Tidigare när jag körde skrot från Umeå till Hudiksvall hade jag 1/4 tank kvar när jag var framme och nu när jag kör samma sträcka har jag strax under 1/2 tank kvar!

Linus, Vetlanda / Komatsu Forest 840 TX 2011

Nu går den jättebra! Nu har den bra effekt och inte längre några ”doppningar”. Den kunde ju lägga av innan bara man belastade häftigt. Förbrukningen har minskat från 11 liter / timme till 8 liter / timme å det är ju en hiskelig skillnad! Det märks väldigt stor skillnad på hur långt jag nu kan köra mellan tankningarna jämfört med innan optimeringen.

Mårtens Entreprenad, Hindås / Case CX 210B

Det gjorde jäkligt gott! Det har blivit en mycket trevligare maskin. Det märks att den gått ner i bränsle när man tankar. Nu kör jag ungefär 2 timmar längre på varje tank och det är en mycket rappare maskin nu. Jag är väldigt nöjd!

Hertsjö Entreprenad AB, Bollnäs / Liebherr A 316 Litronic 2009

Tidigare fick jag tanka efter 3,5 - 4 dagar. Nu klarar jag mig till kvällen dag 5! Det är ju värt pengarna helt klart. Han håller ut mkt bättre. Original går han upp å ner på varvet när man belastar. Jag körde tidigare på 6:an och då tappade den varv. Nu med ProMotech-optimeringen kan jag ligga på 5:an och då slår den inte ner någonting.

Duvbergs Skogstjänster, Sveg / Volvo FH13-480 2007

Den har gått ner 6-7 dl och blivit 1 växel stark. Den var väldigt slö innan men nu är det en jädra skillnad! Det tog ett tag innan den gått till sig. Jag har sett på tankningarna att det är 6-7 dl besparing, ledigt å det blir ju pengar! Jag är väldigt nöjd. Jag har ju tidigare fått köra på varv men nu kan jag släppa ner till 900-1000 varv å den bara kör på. Nu kan jag hålla annan växel i backarna och hålla ut. Innan bara dog den ju och man fick bara varva växeln. Det är en väl investerad åtgärd. Jag ligger på 50-60 mil om dan. Räknar man på 1/2 liter blir det 25-30 liter om dan. Det blir ju 300-400 kr om dan! Uppdatering: Nu har jag fått bränsleräkningen för april och den låg på drygt 51.000:-. Mars låg på över 64.000:- å då var det dessutom den 8:e april som bilen blev optimerad

Kaj-Göran Smolsky, Älta / VW Transporter 2.0 TDI 102 hk 2010

Jag var mycket besviken på bottenvridet då jag fick bilen. Märktes tydligt att motorn krymt från 2.5 till 2.0 liter. Jag var tvungen att slira på kopplingen för att komma ivär och inte släppa den under 1400 varv. Nu med effektmodulen monterad känner jag mycket stor skillnad på bottenkraften.

Bajlon Skog AB, Oskarshamn / Profi50

Det är nåt enormt vilken skillnad det blivit! Den är så rolig att köra nu. Den är mycket snabbare och förbrukningen har trots det gått ned från ca 11,3 till 10 liter! Nu kan jag kan köra 190 cc pumpen på 1300 varv och det är nåt så häftigt! Jag törs nu säga att ingen annan maskin på marknaden producerar mer kubik per liter bränsle! ProMotech lade ner en hel del arbete med att kunna kommunicera med styrenheten och jag är tacksam över deras envishet.

Zetterbergs Åkeri, Tranås / Volvo FH12-460 2000

Jag har haft stora problem med att bilen känts orkeslös och varit dryg på bränslet. Nu efter optimeringen kan jag känna rejält stor skillnad! Det är en helt annan bil att köra! Jag är väldigt belåten. Tidigare var jag tvungen att dra bilen till 1700-1800 varv innan jag kunde växla. Nu behöver jag aldrig gå över 1400 varv.

Daniel, Furulids Snickeri & Åkeri AB / Scania 164-480 2004

För det första går den nu mycket billigare! Tidigare snittade jag 6,3 liter och nu är jag nog nere på 5,8 i snitt med samma last så det har nog gjort en halvliter i alla fall. Sen svarar den direkt på gasen numera och har ett helt annat bottendrag framförallt. Det är inget snack om den saken. Jag har haft problem med att bilen varit väldigt orkeslös. I Jonseredsbacken kan jag nu ligga på 5:an hög och runt 50 km/h. Tidigare var jag tvungen att ligga på 4:an hög och hamnade då på runt 35-40 km/h. Den är helt klart mycket starkare nu.

Lönsviks Bud, Norrtälje / Mercedez Sprinter 315 CDI 2009

Man känner ju direkt när man ska iväg att det är en helt annan kraft i bilen. Motorn behöver inte jobba lika hårt å så växlar den upp mycket tidigare. En helt annan kraft i bilen. Inte alls lika känslig på vinden heller. Som att hela bilen skulle vara lättare.

Himle Transport AB, Tvååker / Scania 164-580 2004

Den har blivit bra mycket bättre. Ett helt annat vrid. Den går kanonbra nu! Det är ett jäkla drag och det suger i bra i uppförsbackarna och orkar hålla kvar på lägre varv. Den har då gått ner minst 6 dl i bränsle. Den går helt annorlunda nu, som en helt ny bil!

JPO Olssons transport AB, Borlänge / Volvo FH12-460 2005

Nu snittar den 3,7. Annars har den legat på över 4,0 med såna här lass. Det är en jäkla skillnad och det känns väldigt väl på toppen av backarna. Den drar mycket bättre å jag får tillbaka farten mkt snabbare. Nu kan jag går från 4:an till 5:an och sen börja splitta då jag har fulla lass. Det var totalt omöjligt innan då den var jäkligt slö.

Ingvar Andersson, Järna / Citroën C4 1.6 HDi 110hk 2009

Jag är helt supernöjd! Den har blivit väldigt pigg. På motorvägen kan jag nu hänga med de större bilarna utan större problem. Å sen så saktar den inte längre i Kolmårdenbackarna.

Jan Zejlon, Linköping / Fiat Ducato 2.0 JTD 84hk 2008

Vilken skillnad! Det har ju blivit en helt annan bil. Tidigare kunde jag nästan inte använda 5:ans växel och fick då rådet att dreva om växellådan. Nu har den ett helt annat bottenvrid. Det känns direkt när man ska iväg.

Daniel, Avesta / MAN TGA-400 2007

Nu går bilen fint som snus! Nu efter optimeringen drar den väl 0,5 – 0,6 liter mindre per mil. I snitt halvlitern mindre. Bilen är jämt och ständigt tung. Väger aldrig under 18 ton. Det här gjorde susen, en spark i rumpan. Den blev mycket starkare och pallar mycket mer. Det är absolut en helt annan bil!

Andreas, Romelanda / Volvo L220E

Det som är skillnaden är att den har ett helt annat ork nu! Den fyller skopan direkt. Sen har det ju blivit en enorm skillnad på bränslet med. Förut kunde soppan räcka 2 dagar. Nu kör jag utan problem 2,5 – 3 dagar på en tankning. Det gör en besparing på 60 liter per 350 liter. Jag tänkte att det inte stämde, det är ju helt jäkla sjukt! Men hon på kontoret har stenkoll på hur mycket vi tankar.

Jouni Tjurin, Bilfrakt Solna / Scania R500 2007

Jag var till ProMotech med en R500 som dom ordnade en optimering till. Förbrukningen låg innan på runt 4,8 - 5,0 liter och nu har den sjunkit till runt 4,1 - 4,2! Lågt räknat spar jag 6 dl milen och det ger mig en besparing på runt 1 kubik per månad när vi har som mest körningar och ligger på 1 700 mil i månaden. Det blir ju en helt enorm besparing! Som minst ligger vi på 1 200 mil i månaden så jag har räknat ut att någonstans runt 120 000:- per år kommer jag att tjäna på det här! Och det är ju bara på en bil. Jag har ju tre till och de ska tas de med så fort jag får en tid på ProMotech. Man kan ju gör så mycket annat för den här vinsten jag tjänar, som att betala av bilarna snabbare och investera i en ny bil! Den kännbara förändringen man känner när man kör bilen nu är att den är betydligt starkare på låga varv med mycket bättre vrid. Man behöver inte varva lika mycket och gå ner lika ofta på växlarna. Sen är det är mycket bättre gång i motorn. Betydligt mer avspänd körning. Jag berättar gärna mer om mina erfarenheter på tel: 070-5555123

Anders Fagerström, Bollnäs / Scania R580 2006

Bilen var programmerad sen tidigare av en annan aktör men jag vet inte om det blev så stor skillnad då. I alla fall inte ifrån botten. Men nu med ProMotechs optimering har det gjort en väldig skillnad mellan 1000 och 1500 varv. Jag fick till och med hjulspinn på asfalten när jag skulle ut ur korsningen första gången och de har jag då aldrig varit med om tidigare. Sen har jag ju en skaplig backe som jag ofta åker uppför och där behöver jag inte växla ner längre.

Mikael Forsberg, Roslagslarm AB / Scania 114-380 2004

Jag är helnöjd! Den går skitbra! Den bara suger i och klipper iväg! I förra veckan hängde jag på en buss och satte farthållaren på 60 på väg till Uppsala och då kunde köra på näst högsta växeln.

Ian Kanerva, Eksjö / Volvo L180E

Vi har haft ena väldiga problem med att den har varit både slö och dragit väldigt mycket bränsle. Ställvarvet har inte legat på mer än 1700 varv. Nu efter optimeringen kan jag då säja att förbrukningen gått ner med 4 liter i timmen och så ligger ställvarvet numera på drygt 1900 varv. I backen till grusgropen gjorde den tidigare 10 km/h och nu kommer jag upp i 17 km/h! Vi kommer att ha igen pengarna efter 2 månader och sen är det ju bara plus. Jag är helnöjd!

Pierre Otterborg, Motala / MAN TGX 480 2009

Nu när jag tankar efter min rutt på 120 mil så går det i 20 liter mindre bränsle än innan jag fick motorn optimerad. Så helt klart drar den mindre nu! Sen så orkar den hålla högre fart uppför kolmårdenbackarna.

Jan Hagfälts Åkeri AB, Norrtälje / Volvo FH13 520hk 2007

Det har blivit stor skillnad på bilen! Mycket trevligare att köra och man känner speciellt på låga varv att den är mycket starkare nu. Monteringen var enkel så nu får det bli en effektmodul även i Scanian.

Björn Spett, Dala-Järna / Eco Log 550B

Köpte skördar’n för inte så länge sen och märkte rätt så snart att den var väldigt trött. Så fick jag hjälp av en lokal återförsäljare till ProMotech som ordnade fram en plug-in modul. Nu har jag inte alls samma "dippningar" på varvtalen när jag arbetar.

Percy Wikström, Sävsjö / Audi A4 2.0 TDI Quattro 140 hk 2008

Jag kände direkt när jag backade ut bilen att där var mer kraft i den. Jag köpte bilen i somras och provkörde då även en 170 hästare som jag helst hade velat ha, men den skulle bli betydligt dyrare och jag ville ju inte snåla med utrustningen. Jag tycker den här känns mkt piggare nu än 170 hästar’n och den drar ända från 1500 varv. I den här farten (ca 55km/h) kunde jag ju aldrig ligga på 5:ans växel tidigare. Det är ju en otrolig skillnad! Nu känns bilen helt komplett!

Robert, Rångedala Grus AB / Volvo L180E

Varje gång jag skulle ta ett lass så slutade maskinen att dra när varvet sjönk under 1600 och det var ju väldigt segt. Man fick hålla på och ta omtag för att få i det sista. Med ProMotech-enheten monterad så matar den på utan att tappa varvet. Jag lossade boxen en gång för att jämföra och märke då att det är en helt annan kraft redan ifrån låga varv. Förbrukningen har gått ner från runt 21 liter/tim till ca 17,2 liter/tim.

John, Ljungby Maskin AB / Volvo FH12-380 1998

Jag kör land och rike runt och levererar hjullastare till kunder. FH12:an jag kör är en 380 så några till hästar har man saknat. Nu har jag anslutit ProMotechs plug-in box och skillnaden blev markant genom hela registret! Nu behöver jag inte längre växla ner dom där 3 gångerna var gång jag åker till Helsingborg.

Anders Gerdtsson, Dalby / John Deere 6920 S

Jag har ju hela tiden saknat runt 30 hästar på den och aldrig riktigt gillat den. Å så har jag ju varit iväg och försök fått det åtgärdat men utan framgång. Så fick jag i en plug-in box från ProMotech och nu är där en helt annan kraft i den!

Mattias Bengtsson, Olofström / Volvo V70 D5 2007

Jag köpte en box av er i fredags 08-02-22. Tänkte bara ge er all heder för denna box. Är hur nöjd som man bara kan bli! Provade en box från ett annat märke innan men den bästa är ProMotech!

Fleming Carlborg, Lidingö / BMW 535d 2008

Köpte för några veckor sedan en CR519+ box till min BMW 535d-08 med sportautomatlåda. Vill bara återkoppla och säga att jag är mycket nöjd. Bilen går riktigt bra! Ännu bättre blir det nog när sommardäcken kommer på. Just nu i januari så blinkar antispinnsymbolen tämligen ofta och med den helt urkopplad så gör vrimomentet att det blir skapligt "ställ" på bilen, även vid "rakt fram-körning".

Ivan Edvardsson, Uppsala / Citroen Berlingo 2.0 HDi 90 hk 2001 & 2004

Jag köper nu min 3:e ProMotechbox efter att ha varit väldigt nöjd med resultaten jag fick på mina tidigare bilar. Det blev ju som en helt annan bil i båda fallen! Båda bilarna var 90hästars modeller av Citroën Berlingo. En -01:a och en -04:a. Jag fick märkbart lägre förbrukning, speciellt på -01:an som gick ner med över decilitern! Ska bli spännande och se vad det gör på XC70’n.

Hans-Eric Gärd, Västerås / Citroën C5 2.2 HDi Biturbo 2006

Det är ett enormt vrid från 1500 varv och fram till varvstoppet! Det är ju som en ny bil! Jag hade nästan gett upp hoppet om att hitta någon som kunde få till en effektbox till min bilmodell.

Räddningstjänsten, Klintehamn Gotland / Volvo FL10 1997

Det är ju en väldig skillnad på accelerationen & framförallt vridmomentet då bilen växlar mycket tidigare. Och då väger bilen en hel del med sin stora vattentank och all utrustning. Under utryckningar känns det mycket tryggare nu när det finns ordentligt med kraft vid omkörningar. Topphastigheten som är begränsad till 120 når man fort utan att bilen tappar på slutet.

Tomas Wisth, Vikbolandet / Volvo V70 D5 2006

Jag jobbar som resande säljare och kör ca 6000 mil per år. Jag köpte en Volvo V70 D5 automat i november 2006. I början av augusti monterade jag in min effektmodul. Jag var lite skeptisk till en början, speciellt till bränsleförbrukningen. Nu har jag kört ca 500 mil och förbrukningen har gått ned från 0,69 till 0,58. Detta trodde jag inte var möjligt! Visserligen är det 90% landsväg och jag kör aldrig mer än 10-20km för fort. Fantastiskt! Effekten var bra redan innan effektmodulen men nu hänger jag med mina kollegor som har V70 T5 samt Saab 9-5 Aero. Jag klockade bilen före och efter monteringen. Före: 0-100 9 sekunder. Efter: 8 sekunder, men då spinner det både på 1:an och på 2:an. Billigare och snabbare! Monteringen gick dessutom på 15 minuter. Jag vill varmt rekommendera ProMotech.

Ulf Larsson, Bromma / Mercedes-Benz ML 320 CDI 2007

Som en helt annan bil, en enorm skillnad! Jag kände direkt efter monteringen att det blev en helt annan kraft i bilen och det känns väldigt bra.

Mathias Mattson, Linköping / Case MXU 135

Jag känner att den orkar mer på lägre varv. När jag kommer ut på "det styva" med plogen så är det bara att gasa på. Tidigare fick jag växla ner för att den skulle orka. Under 1500 varv så orkar den betydligt mer än tidigare. Ute på vägen märks det direkt att den växlar upp fortare. Tidigare var den tvungen att varva mer innan den växlade.

Kjell Olsen, Bergen / Volvo XC90 D5 2007

Har nå brukt ProMotech CR422 på min Volvo XC90 D5 i 5 måneder. Veldig fornøyd, bilen har oppført seg eksemplarisk, de ekstra 25 Hk er merkbare men det som er spesielt gledelig er at drivstoff forbruket er redusert med minst 10%. Andre positive ting er den enkle monteringen! Meget fornøyd!

Kjell Sørensen, Oslo / VW Touran 1.9 TDI 2005

Modulen som dere monterte i bilen min på torsdag fungerer meget bra. Som jeg viste dere, så var forbruket 0,48 l per 10 km. På vei hjem var forbruket bare 0,42 l per 10 km. Det er mer enn 10% endring. Bra! Akselerasjonen er imponerende!

Jan Törnkvist, Upplands Väsby / BMW 330d 2006

Jag har haft min ProMotech CR5+ modul monterad i min BMW 330d -06 i fyra veckor nu och är klart nöjd. Nu har jag kunnat göra lite fullgastester på min påfart (Bredden) och den orkar mer och kommer snabbare upp mot maxvarv än tidigare. Det är märkbar skillnad, så länge man har grepp... Som bilen går nu borde den göra från början. Lite jobbigt ibland med vinterdäck och mycket effekt, antispinnlampan får jobba... Kul när man kör i DTC-läge och kan driva ut lite mer med baken! Väntar bara tills det blir baramark och sommardäcken kommer på. Karaktären är att den svarar bättre och varvar lättare upp till maxvarv, snabbare respons. Karaktären är helt i min smak!