ProMotech AB har fått många nöjda kunder genom åren. Här är några av deras berättelser om hur våra produkter har förbättrat deras fordon.
ProMotech AB har fått många nöjda kunder genom åren. Här är några av deras berättelser om hur våra produkter har förbättrat deras fordon.
Hej ProMotech. Än en gång säger jag bara ...man häpnar å ler bakom ratten. Gaspedalsboxen är ju inte bra..den är extremt bra!! Tillsammans med effektmodulen till min 2.0 Audi A4 blir detta en snål f1 raket. Röda läget på gaspedalsboxen är warpspeed liksom! Fantastiskt !! / tack hälsningar. Per i Uppsala
Jag har kört skiten ur johnsåjävlagröndeeren sen ni åkte från mig och tycker jag kan komma med en kommentar nu. I natt hjulade jag hela fyfanlasset på en mördarsträcka på 3 mil där första 1.6 mil är konstant ordentligt uppför. (från Järvsö upp till Harsa) den resan har ja kört förr å den har tagit mig närmare 3 Tim när det har varit dåligt plogat å de var de i natt åxå. Hur lång tid de tog..? Tja, 1.45... Inte en tendens till temperaturförändringar överhuvudtaget. Ja har även sänk arbetsvarvet från 1400 till 1200 å maskin är helt underbar!!
Vilken skillnad på låga varv! Det trodde jag inte det skulle bli. Nu laddar den lite tidigare än förut och jag behöver inte växla ner när jag svänger. Det känns som att motorn går betydligt lugnare med.
Det känns mycket säkrare att göra omkörningar om man hamnar bakom en lastbil och så behöver jag inte alls växla ned lika snabbt i en uppförsbacke. Bränsleförbrukningen har gått ner det märker man.
Jag fick höra talas om att det fanns en firma i Sverige som kunde göra vid Subaru så det blev mer att åka med. Nu finns där en helt annan kraft redan från 1400 varv och det händer någonting när jag ligger i 70 och trampar till på gasen. Jätteroligt!
Vilken tydlig skillnad på orken! Man blev ju lite fundersam när man fick en sån här bil med bara 1.6 Liters-motor. Nu behöver man inte tveka längre när man ska ut ur en korsning. Ska bli kul att se om förbrukningen sjunker som den gjorde på den andra bilen.
Jag var upp till Dalarna och passade då på att optimera min Merca. Blev riktigt bra bemött i Orsa på Berglunds Montage / Pro Cars, fick bra information och dom tog direkt in bilen i verkstaden. Efter att bilen blivit optimerad så går den ruggigt bra, mycket mer effekt i hela registret, nu kan jag utan problem göra omkörningar och jag kommer från A till B snabbare än alla! Snygg t-shirt tjatade jag till mig också :)
Jag trodde aldrig det skulle bli så stor skillnad på bilen som redan ha M-Performance och dessutom saknar turbo! Nu levererar den direkt när man rör gasen ända ifrån låga varv.
Nu är ju bilen en dröm å köra! Nu behöver jag inte dra till över 1400 varv för att han ska orka med nästa växel. Å du vet att när jag nu åker Jokkmokkvändan som är på 60 mil, så spar jag in 20 minuter för han är mycket starkare i backarna och jag behöver då inte alls växla ner som förr! Sen har ju förbrukningen gått ner rejält. Förr låg jag väl på en 5,8 i snitt och nu är jag nere på 4,8. En hel liter milen! Ibland har jag till å med varit nere på 4,6-4,7.
Hej ProMotech!
Jag har gjort vissa tester och tycker att bilen går mkt bra, en känsla är att den inte växlar ner lika mycket som förut utan stannar kvar på växeln och använder Nm mer. Bilen känns som den genomgått en viktreduceringskur, mkt bra prestanda och en grymt trevlig karaktär med den nya programvaran!
Jag är mycket nöjd med ProMotech, support och bemötande har varit suveränt, jag har erfarenheter från andra företag i samma bransch.
Tack så mycket från grymt nöjd kund!
Mvh Mikael
Först programmerades motorstyrningen om:
Tjena, Bilen går kanonbra, drar jämnt och fint från tomgång upp till rödmarkeringen med ett laddtryck på lite drygt 1 bar. DSG-lådan känns som jag sa tidigare mycket smidigare nu. Den drar faktiskt lite mindre bensin än tidigare om man tar det lugnt med gasfoten. Jag körde lite loggning/tidtagning 80-120km/h på 3:an med Vag-Com för skojs skull och den hamnar på 3,9-4 sek - det är riktigt bra!!
DSG-lådan programmerades om efter några dagar:
Tjena!
Jag körde lite längre igår och det märks verkligen skillnad på lådan, både smidigare och mer alert på en gång!
Tack för bra service som vanligt!
Efter att med en MyTech ha optimerat min Passat 1.9 TDI 130 hk med 4-motion och 6-vxl manuell låda så har jag nu en grymt härlig vinterbil med den effekt jag saknat tidigare, omkörning på 6:ans växel som tidigare inte gick är nu inga problem! Effekten kommer tidigare samt att man verkligen känner det. Riktigt nöjd faktiskt!
Efter att jag optimerade min Citroen C5 2.0 HDi -08 med en effektmodul från ProMotech så blev bilen rappare och bränslesnålare. Samt att jag är nöjd och glad för det positiva bemötandet hos Berglunds montage som monterade modulen åt mig.
Jag undrade först om den verkligen skulle gå såhär efter programmeringen! Det blir ju ett helt annat svar på gasen och nu händer det någonting när man vill öka farten. Innan var det så sjukt trött när man låg i landsvägsfart så man vågade ju nästan inte köra om annat än på motorväg. Det är ju såhär man vill att den skulle gå ifrån början!
Oj men vilken skillnad på bil! Det är ju en helt annan bottenkraft i den nu! Den var ju så orkeslös innan. Och nu går det ju att dra på växlarna ordentligt. Det trodde jag faktiskt inte var möjligt att den skulle bli så pass annorlunda av den nya mjukvaran!
Jag märker ju redan när jag ska köra iväg med bilen. Inte alls lika svår att släppa iväg på kopplingen och i svängen här borta var jag tidigare tvungen att gå ner till 2:an. Omkörningarna blir betydligt snabbare. Mycket roligare bil å köra!
Det har ju gått ner nåt otroligt i bränsle! Tidigare ville den ju ha minst 5,2 fullastad å nu kommer jag aldrig över 3,9 hur jag än kör. Jag har kollat flera gånger och det har verkligen blivit en stor vinning som betalade sig snabbt! Tidigare var den orkeslös i botten och jag blev ifrånåkt hela tiden. Nu hänger jag med lätthet med en R560.
ProMotechs kommentar: Besparingen på den här bilen är exceptionell och ingenting man ska förvänta sig. Halva besparingen är mer vanligt.
Det har blivit en helt ny bil! Bilen går mycket jämnare vid accelaration och även vid landsvägskörning. Förr liksom dog effekten vid 3500 rpm men nu ångar det på hela vägen till 5000 rpm. 80-120 km/h på 4:an original 9.5 sek och nu med mjukvaruoptimeringen 6.5 sek. Det är riktigt grymt bra! Förbrukningen landsväg i 100 sjönk från 0.55 till 0.50. Mer än nöjd!
Har en Citroen DS3 Diesel 112 hk och fick den uppgraderad med ny mjukvara av ProMotech:s tekniker. Resultatet blev lysande, den drar som en oxe från noll till varvstopp, och är trots detta fortfarande mycket snål med bränsle! Det blev inte bara en ny bil, det blev en mer avslappnad och avstressande körning, nerväxling behövs inte vid omkörningar längre och det blir ju en hel del sådana :) Nästa bil blir naturligtvis en diesel, och självklart vänder jag mig till ProMotech för en mappning.
Ha det gott boys!
Återkommer efter några månader: Tjena boys, ville bara tala om att jag provkört Abarth 595 ett par gånger nu eftersom jag varit sugen på att byta. Insåg snabbt att jag har blivit oerhört bortskämd med det suveräna vridet i min Cittra sedan jag fick den mappad av er, kommer att behålla den. Bara där sparade man 100 papp liksom :)
Önskar er en riktigt God Jul och en god fortsättning. Mvh/ Göran Leidås
Jag ligger ofta och kör på E4 mellan Piteå och Stockholm. Man märkte ju direkt efter mjukvaru-optimeringen att den inte behöver växla ner i backarna på samma vis och då kan den ligga på 10 liter istället för på 14 liter som den gjorde innan då den växlade ner så det blir snabbt en stor besparing. Det har blivit stor skillnad på vridmomentet.
Vi är jättenöjda med allt och vill ge er ett stort tack för att ni har hjälpt oss med detta! Det är många som stannar och kommer och frågar vad bilen har under huven. Vi kör ifrån de flesta faktiskt hehe tro det eller ej. Vi är överraskade med tanke på det "lilla" vi har gjort med bilen i jämförelse med många andra som har byggt och bytt mycket på sina bilar.
Det blev verkligen stor skillnad på bilen när den blev omprogrammerad av ProMotech! Den trycker ifrån ordentligt och det känns att den ger som en trimmad D5!
Hej, skall bara säga att jag är mycket nöjd med min "MyTech" dosa och programmering via diagnosuttaget i Bilen. Bilen går som ett skott! Smidigt att man kan söka och radera felkoder med dosan också. Har inte hunnit se något om bränsleförbrukningen ännu men det känns som en helt annan bil. Kommer rekommendera er till mina övriga vänner!
Som sagt, mycket nöjd!
Nu är det tredje maskinen vi köper en ProMotech till. Först var det till en E, sen en F och nu nya G-maskinen. G-modellen är den som är mest orkeslös utan ProMotech. När jag kör med plogblad orkar den inte trycka undan snövallen utan man måste lyfta samtidigt som man kör fram å sen backa och ta om en gång till. Med ProMotechen monterad trycker den bara på utan några som helst problem. Ska bli intressant å se vad besparingen blir. Dom andra två maskinerna gjorde det en rejäl besparing på, samtidigt som dom blev både starkare och betydligt snabbare!
Bilen går helt kanon med nya mjukvaran! Det blev en väldig skillnad och jag är supernöjd!
Bilen känns väldigt bra efter optimeringen! En markant skillnad. Det är absolut mer att åka med, pigg å väldigt fin. Den drar iväg bättre och håller kvar växlarna mer när det börjar ta emot.
Hon går som en klocka! Stor skillnad i allting! Hon håller i mycket bättre. Tidigare fick jag växla halv-helsteg och ligga på 1300-1500 varv i uppförsbackarna om hon över huvud taget skulle orka. Hon kändes tvärslut! Nu kan jag växla 1-2 helsteg och det bara drar iväg. Jag splittar först mellan 5-6:an, det är en himmelsvid skillnad! Nu orkar hon hålla 1000-1100 varv i uppförsbackarna! Förbrukningen har gått ner rejält. Tidigare låg hon på 4,8 - 4,9 tom och nu är hon nere på 4,2 - 4,3. Jag är helnöjd!
Nog har programmeringen gjort sitt! Förbrukningen på landsväg har sjunkit med nära 2 dl! Det går betydligt lättare att dra släp. Tidigare har den varit lite tjorvig. På lägre varv är det störst skillnad. Där gör det jättemycket. Tidigare var den helt död under 1800 varv men nu drar den redan från 1400 varv! På 3000 varv tog det stopp innan men nu varvar den lätt till 3700 varv innan den börjar avta.
Den sjönk ganska bra i bränsle. Den går billigare. 3-4 dl under sommaren och 6 dl nu på vintern. Det känns att den håller i bättre i uppförsbackarna och man behöver inte gå ner lika på växlarna.
Jag har vart väldigt nöjd med hela bilen utom just det att den vart så orkeslös under 2000 varv och sedan det korta registret den drar på. Man har fått växla hela tiden. Sen har även gasen känts ”tom” på nåt vis. Nu efter att den blivit uppgraderad med ny programvara via diagnoskontakten är där en helt annan skjuts i bilen. Den svarar på gasen och trycker ifrån ordentligt från 1500 varv och upp mot 4000 varv!